torsdag 12 november 2009

herregud!

vad är det för fel på folk!?

va ute m hundarna o gick, på vägen hem mötte jag en klass m barn i åldern 10-11 tror jag..
va väl inte så mkt med det..

en mindre grupp av klassen gick längre fram så jag kom lixom bakom dom..
helt plötsligt ser jag hur en av killarna bryter av en grankvist o börjar sen slå en annan kille i ansiktet som f*n med den.. o fröknarna säger ingenting!?

jag blängde till på den där killen o han slutade.. o han drog nog iväg ett ganska fult ord till mej oxå.. haha..

hör även en av tjejerna säga till fröken -X har tagit min mössa!
-ja, men då får du väl hämta den då!
-men han ger mej den inte!
-*tystnad*

tjejen får springa efter den här killen bra länge innan han tillslut kastar hennes mössa i diket... som är fyllt med vatten

o fröken säger fortf inget..

tjejens kompis går då fram till den här killen o säger åt han o sluta.. var på han flinar åt henne o säger. -va ska du göra åt saken?

allså.. jag vet att barn hittar på jävelskap, o absolut att man snodde folks mössor i skolan o fånade sej..
men när mössan blir slängd i diket, o tjejen inte kan ha den på sej för att den blir blöt.. o när man utan att få en tillsägelse kan slå ett annat barn i ansiktet med en grankvist...
ja, då tycker allafall jag det gått för långt..

hoppas verkligen inte det är ngr fröknar min dotter ska ha när hon börjar skolan sen...

1 kommentar:

  1. Men herregud! Finns det såna lärare? Alltså dom kan ju för fan inte va utbildade eller ha nåt vett i skallen. Shit alltså.

    SvaraRadera