tisdag 10 november 2009

Min Plutten!

Va ute m hundarna o gick förut... gud va kallt är det!
glömde både mössa o vantar hemma... brr!

mötte ett par hästar på vägen, den ena m ryttare o den andra m vagn.. o gud va jag saknar att ha häst!
allting dog ju med Plutten, efter att han avlivades va inget lika kul längre... det skulle ju vara jag o han i massa år,..
Han va min absolut bästa vän, o även fast det är över 2år sen jag fick ta det där hemska beslutet att avliva han så går det inte en dag utan att jag tänker på han, hur allt skulle ha varit nu, hur långt skulle vi ha kommit osv osv..
han skulle vara 10år idag... 10år!,., det är ju ingenting... han skulle idag haft minst 7år kvar att leva..
så himla orättvist att han va tvungen att vandra vidare så tidigt..

jag kommer så väl ihåg när jag köpte han, jag va 17år... söta lilla plutten,bara 6mån gammal, ... som ganska snart kom på att han va hingst o blev helt galen... många fighter hade vi!
du va ganska "ful" när du va liten... stor o ranglig... men du växte upp till det snyggaste man kunde tänka sej..
gick inte en dag utan att jag fick beröm för hur snygg du va o vilken otrolig gång du hade!

kommer ihåg när vi debuterade LB:1, domaren va inte snål m sitt beröm o kom ut till oss i pausen o sa vilken otrolig häst jag hade!, han skulle kunna gå långt...
vi kom 2:a i den klassen, o då red jag ändå en annan pålle... som hade gått MVS dressyr, men du slog han... med din fina gång!

men du kom inte så långt hjärtat, bara ett år efter den tävlingen började krånglet... o efter 1,5år va jag tvungen att ge upp... du orkade inte längre...
men jag ångrar aldrig alla pengar jag la ner på dej den där tiden... även om det va x antal kronor, har fortf kvar alla vetbesök, den bunten är TJOCK!
men jag vet allafall att jag gjorde allt i min makt för att du skulle bli bra, jag kämpade på där andra sedan länge skulle ha gett upp...

jag hoppas att jag nån gång i livet kan hitta ngn som är värdig din plats,.. ingen kommer nånsin att kunna fylla den helt, för det finns bara en som du!

saknar dej min stora klump!!
Don Piruette LH<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar