torsdag 19 november 2009

Varför...

har man en CityGross flagga i vanliga flaggstången hemma på tomten??!

jisses.. såg det i området här när jag va ute o gick med hundarna,... det såg otroligt fånigt ut..
lika fånigt som när man har ett GB lr SCAN parasoll... hahaha!

det är inte så dyra saker att köpa....

Vi funderar på flytt... igen.. :-D

fast den här gången inte så långt... vi har börjat fundera på om det här med radhus verkligen är ngt för oss?
Daniel är lat o noll intresserad av att fixa hemma, träffa grannar osv..., jag tycker inte det är kul att göra sånt "ensam", det kostar en massa pengar för sopor,vatten, m.m.m. och elen är SVINdyr!! 2300kr på en månad.. tack tack!
o vi använder ju ändå inte tomten nånting...så att vi ska bo i hus för den sakens skulle verkar ju fånigt..
o vi känner nog att vi bor lite "off" från våra vänner..
o sen trivs vi faktiskt inte... det känns inte som "hemma" här...

det enda jag skulle sakna är nog min underbara tvättstuga *älskar*....

fast samtidigt... är nog super för barn att växa upp här, men jag är ju en sån fantastisk mamma o gillar att vara ute mkt, så hon Isa skulle ju få vara ute mkt o göra saker även om vi bor i lägenhet..

så vi fundera på om vi ska köpa oss en lägenhet istället.. en 4:a, fast den måste självklart vara lika renoverad o fräsch som det vi har nu... tänker inte köpa ner oss..

men men,. vi får se... är ju inte läge att sälja nu allafall... så det blir till våren såfall o då kanske vi har ändrat oss..

veliga är vi :-D

1 kommentar:

  1. Haha, ja du jag är lika velig som du. Ena dagen vill jag ha stort hus på landet och andra dagen lägenhet i stan. Saknar våran lägenhet på Sveavägen enormt, men samtidigt vet jag hur dåligt jag mådde över att bo där med en liten bebis, kliva rätt ut i avgaserna liksom... urk vad det är svårt!!

    SvaraRadera